måndag 10 april 2023

Medicinkvinnans arketyper

 





 Nu finns min andra bok Medicinkvinnans arketyper att köpa via Bokia, Adlibris och Recito förlag liten upplaga 

Medicinkvinnan är en av de mest glömda och undertryckta kvinnliga arketyperna i mänsklig historia. Hon är den vise kvinnan, den visionära eller den som Ser, Oraklet, Schamanen, Prästinnan, Naturhäxan och Hantverkerskan. Jag hittade själv igen mig i de flesta arketyper och har en intention i den här boken att dela med mig av min syn på Medicinkvinnan och mitt sätt att se på hennes tillvaro nu och då. Det jag kan utgå från är min egen resa i hennes fotspår och det jag hittat i litteratur samt egna kanaliseringar. Det blir en blandning av fakta och erfarenhet med en högre visdom som kliver in in texten med övningar för dig som vill gå djupare. Det är en fristående fortsättning på boken Schamansk healing - uråldriga metoder för helande som beskriv min resa i den Schamanska traditionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ny ringlad vas