tisdag 5 juli 2022

Vedic art grund och fortsättningskurs

 När du målar med Vedic art kan du själv utvecklas lika mycket som ditt målande. Du går bortom prestation och krav och hittar din inre bilder dels med hjälp av principerna. Jag som lärare berättar inte hur vi ska måla! Men möter dig i dina bilder

När vi på detta sätt skapar utan ansträngning kommer vi in i ett tillstånd av FLOW där tid och rum upphör. Det här tillståndet är mycket läkande och stressreducerande, Vi är här i nuet, börjar vår resa mot att hitta vårt uttryckssätt och öppnar seendet. För att få alla 17 principernas tillägg  behöver man två helgkurser. 

Under helgen så varvas föreläsningar om principerna och i grundkursen har du övningar som kan vara till hjälp för att öppna seendet och hitta den inre kreativiteten. 

 

 

 Att ha med:

Målarmaterial: Du tar med de färger och underlag du vill måla med. Det finns inga regler angående material. 

Man kan köpa panetter som är hårda plattor att måla på, linneduk på metervara samt färdiguppspänd duk. När det gäller penslar finns olika sorter samt skrapor och svampar. Det är roligt att experimentera och finns inte här heller några regler. Akryl är färger som man kan måla i flera lager på lager och förändra.  Akvarell är som vattenfärg och har ett tjockare papper. Kritor och pennor kan också vara roliga att experimentera med 

Tider Fre 17-21 Lördag och Söndag 10.00-17.00 

 Annika Jönsson 0767808596

 Om mig

Jag heter Annika och är utbildad lärare i Vedic art och Vedic Art för barn och familjer. Jag  har arbetat med kreativitet och skapande verksamhet med förskolepersonal i 30 år. Jag är också utbildad Pedagogista i Reggio Emilias filosofi och har handlett människor i skapande verskamhet. Vedic  öppnade dörrarna till mitt eget uttryckssätt  som jag sen har utvecklat vidare. Jag är glad att jag började min konstärliga bana med det förutsättningslösa för att sen gå vidare till den vanliga konstskolans teori med fyra terminer på Sunderby folkhögskola på Aftonskolan. Jag har sett att det som händer på duken även händer i livet. jag säger som Curt Källman som är Vedic arts grundare att jag har fötterna på jorden och penseln i himlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ny ringlad vas